מתרגש: ביום ראשון אי"ה אתמנה לרב בית הכנסת הגדול בחדרה

אני מתרגש לבשר כי ביום ראשון הקרוב אי"ה אני אקבל אלת המינוי לשמש בתפקיד רב בית הכנסת הגדול בחדרה במקומו של הרב הראשי הגר"ד ורנר זצ"ל שרק המחשבה על גודל התפקיד והאחריות והמעמד גורמת לי להתרגשות עצומה

בטקס ההכתרה שיתקיים ביום ראשון הקרוב, ביוזמת יו"ר הנהלת בית הכנסת הגדול מר רוני רימר הי"ו, אנו ננציח הרב הראשי לחדרה הגאון הרב דוד יחיאל ורנר זצ"ל בבית הכנסת, ובמעמד צפויים להשתתף רבני העיר, רבנים ראשיים, ראש העיר ואישי ציבור מחדרה והסביבה, יחד עם תכנית אומנותית מיוחדת עם מיטב האומנים, בסימן התחדשות בית הכנסת הגדול בחדרה, לקראת שנת התשעים לייסודו של בית הכנסת, אשר היה אבן שואבת ומגדלור תורני לאורך השנים וגם אתם הציבור הרחב והיקר מוזמן – אשמח לראות אתכם

ביוזמה מרגשת של יו"ר הנהלת 'בית הכנסת הגדול' בחדרה, הגבאי הראשי מר רוני רימר הי"ו, ולקראת שנת התשעים לייסודו של בית הכנסת הגדול, יתקיים ביום ראשון הקרוב טקס הנצחת הרב הראשי לחדרה הגאון רבי יחיאל דוד ורנר זצ"ל בבית הכנסת, ולתפקיד רבה של 'בית הכנסת הגדול' בחדרה אתמנה אנוכי, בהתרגשות רבה לאחר שנים רבות ששימשתי כיד ימינו של הגאון רבי יחיאל דוד ורנר זצ"ל בשליחותו הציבורית במגוון תפקידים בעיריית חדרה ובשדה החינוך.

הגאון הרב ורנר זצ"ל, אשר נפטר לפני כחצי שנה, בחודש אדר א', כיהן כרבה של בית הכנסת הגדול בחדרה, לצד כהונתו כרבה הראשי של העיר, וקבע את מקום תפילתו בבית הכנסת הגדול. לאורך השנים, היווה בית הכנסת הגדול אבן שואבת ומגדלור תורני לתורה ותפילה, תרבות יהודית וקירוב לבבות.

בחודשים האחרונים, ועם הסתלקותו של הרב הראשי לחדרה, הגה יו"ר הנהלת 'בית הכנסת הגדול' מר רוני רימר הי"ו, המכהן בתפקידו מזה למעלה משני עשורים, את המינוי שלי, לכהן כרבה של בית הכנסת הגדול בחדרה, בסימן "חדש ימינו כקדם", להחזיר עטרה ליושנה, להוסיף עוד ועוד מתפללים במהלך ימות השבוע ובשבתות.

יצוין, כי הוריהם ז"ל של האחים רימר, היו ביחסים קרובים ואישיים מאוד עם הרב והרבנית ורנר זצ"ל, וגם לאחר פטירת ההורים, המשיכו האחים רימר באותו היחס לרב ולרבנית, וכעת עם הסתלקותו של הרב זצ"ל, מבקשים הם לעשות נחת-רוח עבורו ולהמשיך את פעילות בית הכנסת הגדול והנצחתו של הרב בבית הכנסת, ביתר שאת

המינוי זכה לתמיכתו של רב העיר הגאון הרב ישראל מאיר ביטון שליט"א, רבני השכונות ורבני הקהילות, וכן של ראש העיר מר ניר בן חיים חברי היקר, חברי המועצה הדתית, חברי הנהלת העיר ואישי ציבור, הרואים במינוי, כמינוי שיציב את בית הכנסת הגדול בקדמת הבמה, וירים את קרנו של בית הכנסת ואכן חובת ההוכחה עליי!

דבר המינוי לשמחתי, התקבל בברכה בקרב מתפללי בית הכנסת, המכירים אותי ואת הישגיי בין היתר כזוכה "פרס ירושלים לאחדות ישראל" מנשיא המדינה מר יצחק הרצוג, על הקמת מפעל חיים "רשת מדעים ויהדות", מה שנתן לי את ברכת הדרך ואני בהחלט מתכוון להפוך את בית הכנסת הגדול בחדרה לשם דבר.

את הקמת בית הכנסת הגדול בעיר, הגו ראשוני המתיישבים בעיר חדרה לפני כ-90 שנה, ובשנת 1935 החלו העבודות להקמתו. הוא הוקם במרכז העיר, ומני אז מהווה בסיס לתורה ולתפילה, כאשר רבים מתושבי העיר קובעים בו את מקום תפילתם.

במעמד ההכתרה, צפויים להשתתף רבני העיר יחד עם הגאון הגדול רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של 'מגדל העמק' וראש מוסדות "מגדל אור", ראש ישיבת 'יחווה דעת' הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל וחבר מועצת חכמי התורה, הצדיק המקובל חכם ניסים בן שמעון שליט"א, הרב הראשי לחדרה הגאון הרב ישראל מאיר ביטון שליט"א, רבנים ראשיים ועוד, ובמעמד חברי היקרה ראש העיר מר ניר בן חיים ואישי ציבור מחדרה והסביבה.

בימים אלו נשלמות ההכנות לקראת המעמד שיתקיים, ביום ראשון הקרוב, ה' באלול 8.9.24 בשעה 18:00 בהיכל בית הכנסת הגדול בחדרה, ברחוב הגיבורים 74 במרכז העיר ואני מזמין את הקהל הרחב להגיע ובאירוע תתקיים גם תוכנית אומנותית מיוחדת בהנחיית החזן והזמר ר' ישראל פרנס, החזן ר' אברימי רוט, חזן בית הכנסת ר' יעקב קלמנוביץ, נכדו של הגר"ד ורנר זצ"ל, והכנר הוירטואוז ניר סרוסי.

חברי היקר גבאי בית הכנסת מר רוני רימר, מספר על ההכנות לקראת המעמד, ועל ההתרגשות בקרב מתפללי בית הכנסת לקראת ההכתרה: "מאז פטירתו של הרב ורנר זצ"ל, חיפשנו את הרב שיוכל להיכנס לתפקיד הרם, ולהוביל את בית הכנסת הגדול להתחדשות ופריחה, כפי רצונו של הרב זצ"ל, וכפי רצונם של מייסדי בית הכנסת לפני כתשעים שנה".

"הייתה לי השגחה פרטית ממש, שפניתי לרב נורדמן שיאות לקבל את התפקיד, לאחר שבחן את הדברים השיב בחיוב, מדובר באיש חינוך ומעש משכמו ומעלה, שמוכר לכל תושב בחדרה, הקים את בית הספר 'מדעים ויהדות' ונשיא קהילת הפארק, כיהן שנים רבות בתפקידים עירוניים בהצלחה רבה ובמסירות גדולה למען הציבור, הוא רב מחתן אהוד ואהוב על הציבור, חילונים, חרדים ומסורתיים, מכל העדות והחוגים, ואין ספק שהמינוי שלו ירומם את בית הכנסת הגדול, ויביא להתחדשות גדולה בכל המובנים, וכולי תקווה כי בהמשך יתווספו לספסלי בית הכנסת הגדול גם גרעין תורני, שיבוא בזכות רב בית הכנסת".

ראש עיריית חדרה חברי היקר , ניר בן חיים אמר: "בית הכנסת הגדול בו אנו נמצאים הוא לא עוד בית כנסת בעיר חדרה. הוא סמן דרך, בניין רב עוצמה שחקוק באותיות קידוש לבנה יחד עם ההיסטוריה המפוארת של העיר. מרגש מאוד להחזיר עטרה ליושנה, ולמלא שוב את בית הכנסת המדהים הזה במתפללים שכה היו חסרים פה לאורך השנים. אני מברך את הרב בנצי נורדמן שנבחר לרב בית הכנסת, ומשוכנע שהוא יצליח בדרכו הכה ייחודית, להוביל את בית הכנסת למקום הראוי לו".

לסיום רק אשתף כי זו: "זכות גדולה עבורי להיכנס לתפקיד רב בית הכנסת הגדול, תפקיד אותו נשא בגאון רבה הראשי של העיר חדרה מו"ר הגאון רבי דוד יחיאל ורנר זצ"ל, אשר זכיתי לקרבתו במשך עשרות בשנים במגוון תפקידים ושליחויות ציבוריות. כולי תפילה ותקווה, שנזכה להחזיר עטרה ליושנה, להרבות את ספסלי בית הכנסת, להוסיף עוד ועוד מתפללים, להחיות את פעילות הקודש, תורה ותפילה במקום, לצד פעילויות חסד ואירועים מרוממים, והכל בשיתוף פעולה עם כלל גורמים ובאחדות מלאה ואהבת ישראל "יחד שבטי ישראל", וישר כוח לכל העוסקים במלאכה, גבאי בית הכנסת מר רוני רימר הי"ו, אשר היה היוזם והדוחף לחידוש בית הכנסת, להנצחתו של הרב הראשי ולמינוי המכובד, למתפללי בית הכנסת, ולכל מי שהיה שותף בנושא, בברכה ובתפילה שנזכה לקדש שם שמיים".

שתפו:

עוד כתבות

קְדֻשַּׁת הַמָּקוֹם 

בשישי האחרון הוזמנתי לסדר חופה וקידושין לזוג יקר שבחרו להתחתן סמוך לבית ההורים במושב "עין הבשור" בעוטף עזה. הקדמתי את יציאתי על מנת לסייר באזור,

אחריות אישית – ציבורית

רציתי להמשיך עם  פרויקט 'תמונות מדברות', לאור התגובות הנלהבות שקיבלתי על הטורים הקודמים… אך כבר אמר החכם מכל אדם "דָבָר בְּעִתּוֹ מַה טּוֹב", אתייחס לערב

תְּמוּנוֹת מְדַבְּרוֹת 2

כפי שהבטחתי, גם השבוע הטור יופיע במתכונת שונה מתמיד… בנוהג שבעולם כותבים טור ואחר כך מנסים להתאים לו תמונה רלוונטית, הפעם זה יהיה הפוך… בחרתי

תרומה לפדיון כפרות