התרגשות שיא! מפעל חיי בהוקרה מנשיא המדינה

רשת החינוך "מדעים ויהדות" תקבל מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, את הפרס היוקרתי והנחשב "פרס ירושלים לאחדות ישראל". זוהי ההודעה שהתקבלה אצלי במשרד בתחילת השבוע והותירה אותי ואת הצוות המומים וקורנים משמחה

מתברר שרשת החינוך, "מדעים ויהדות" שלנו ! אנחנו ! בראשותי, הינה בין הזוכים ב"פרס ירושלים לאחדות ישראל", שייערך בחודש הבא בבית הנשיא. פרס ירושלים לאחדות ישראל  יוענק על ידי נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ב-6 ביוני בטקס הוקרה מכובד שיתקיים בבית הנשיא בירושלים. הטקס יחתום את אירועי יום האחדות בארץ ובעולם. הפרס שמוענק השנה הינו לחמישה זוכים בארבע קטגוריות : מקומי, ארצי, בינלאומי וחינוכי. הפרס מוענק לאנשים  וארגונים הפועלים ללא לאות  לקרב לבבות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית והעם היהודי בתפוצות.  בקטגוריה החינוכית זכתה עמותת "מדעים ויהדות".

"פרס ירושלים לאחדות ישראל" הינו יוזמה א-פוליטית של המשפחות יפרח, שער ופרנקל, וראש עיריית ירושלים לשעבר, שר הכלכלה ניר ברקת. הפרס נולד מתוך תחושת האחידות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות בעת חטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014, ונועד להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובעולם, התורמים לאחדותה של החברה הישראלית, ולעורר את יצר היוזמה לפעולות שכאלו בקרב אחרים. זאת מתוך אמונה בחשיבותה קבלת האחר ובכוחם של עם וחברה מאוחדים.  

ואנחנו קיבלנו בהתרגשות גדולה את הבשורה המשמחת על הזכייה בפרס היוקרתי.

הורי התלמידים שלנו שהתרגשו מאוד, שיתפו כי הם גאים בכך שילדיהם לומדים ברשת שחרטה על דגלה חינוך לאחדות ישראל, גיבוש בין כל חלקי העם וזאת בצד חינוך למצוינות וערכים יהודיים וחברתיים. "הילדים מתחנכים במקום הטוב ביותר, הם לומדים בכל יום על שילוב וקבלת האחר. אין ראויה יותר מעמותת "מדעים ויהדות" לפרס היוקרתי, הרשת הינה מודל לחיקוי, ופעילותה הרבה לקרוב הלבבות מעוררת השראה", אומרים ההורים.

רשת החינוך שלנו מונה כ-250 עובדים וכ-25 מתנדבים, והיא כוללת 14 גני ילדים, בתי ספר, בתי מדרש בשכונות ופעילות חינוכית ערכית וחברתית באזור חדרה, עמק חפר ותל אביב. מודל רשת החינוך "מדעים ויהדות" הינו חינוך למצוינות ולאחדות. במסגרת זו, על בסיס יום יומי נפגשים במוסדות החינוך ובפעילויות החינוכיות תלמידים חילוניים, מסורתיים ודתיים. כך הם מכירים זה את זה, ונחשפים האחד לעולמו של האחר בלי כפייה ובאווירה ייחודית ומלכדת, תוך קרוב לבבות בין כל הצדדים.

אני חייב לציין : "הזכייה בפרס מרגשת מאוד. אני מודה לכל שותפי לדרך – עובדי ומתנדבי רשת החינוך,  תלמידים והורים, ועם ישראל כולו על כל גווניו ורבדיו. אנו ב"מדעים ויהדות" שואפים לאינטגרציה ולאחדות בין משפחות התלמידים המגיעות מרקעים שונים. – חילוניים, מסורתיים ודתיים. הילדים המתחנכים ברשת החינוך שלנו זוכים לשילוב טבעי, מהגן ועד התיכון, ולומדים להכיר, להתחבר ולכבד את האחר. אנו מאמינים ביחד שבטי ישראל. נמשיך לפעול לאחדות מלאה ולקרוב לבבות, לא רק ברשת החינוך שלנו אלא בקרב עם ישראל כולו. בעזרת השם נעשה  ונצליח".

גם חבריי היקרים בעיריית חדרה קיבלו בשמחה רבה את הבשורה על זכיית רשת החינוך המובילה "מדעים ויהדות" בפרס היוקרתי וחברי היקר, ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, בירך ואמר: "אני מברך את רשת החינוך "מדעים ויהדות", את הרב בן ציון נורדמן, העומד בראשה, את העובדים והמתנדבים המסורים, את התלמידים וההורים. זה כבוד גדול, יישר כוח. זו גאווה לזכות ב"פרס ירושלים לאחדות ישראל". רשת החינוך תורמת רבות לגיבוש, אחדות וקרוב לבבות. אנו, תושבי חדרה, זכינו שמרכז פעילותה של "מדעים ויהדות" הוא כאן, בעירנו. אני מאחל לרב בן ציון נורדמן ולכל העוסקים במלאכה עלו והצליחו, ותמשיכו בעשייה המבורכת המשפיעה לטובה על הכלל".

שתפו:

עוד כתבות

"עֵת הַזָּמִיר הִגִּיעַ"

"זכיתי להתפלל  בערב ליל פסח בבית הכנסת היכל נעמי שבקיסריה שם התארח גם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. בין מנחה לערבית ביקש הרב שישירו

"א – ח – ד !"

הרבי בעל 'בני יששכר', רבי צבי אלימלך מדינוב, היה נוהג לצאת בליל פסח קודם עריכת הסדר לראות כיצד עורכים אותו המוני העם, מכל בתי ישראל

אִיתוּת מִשָּׁמַיִם

באחד מערבי השבוע, ביציאתי מעריכת חופה באולם אלכסנדר הוותיק שבעמק חפר, הבחנתי באדם בגיל העמידה מחפש דבר מה. עוד לפני שפניתי אליו הוא מסמן לי

תרומה לפדיון כפרות