מסכם פסח עם הרבה תובנות וסיפוק

כשבוע לאחר פסח ניתן לקבוע ללא כל ספק שהפעילות שלנו בימי החג הייתה אינטנסיבית, ומבורכת ואני בהחלט מחכך ידיים בסיפוק רב ומודה לקדוש ברוך הוא, על כל רגע של עשייה ונתינה.

את ההכנות לחג הובלתי כבר חודשיים לפני כן, בהכנות קדחתניות שבאו לידי ביטוי במבצע חלוקה רחב היקף של מנות קמחא דפסחא למשפחות דלות אמצעים. מבצע שנעשה במסגרת המיזם הארצי "חג שבע לילדים", בראשות חתן פרס ישראל, הרב יצחק דוד גרוסמן וביוזמות מקומיות נוספות אליהם, גייסתי באקט חינוכי, גם את תלמידי רשת החינוך "מדעים ויהדות",. ובסך הכל חילקנו מעל 2,000 סלי מזון ומעל 2,000 ערכות מצה שמורה

יש לציין, כי המשפחות קבלו בהודיה ובשמחה רבה את סלי המזון, שעזרו להם לעבור את חג הפסח בשובע. המשפחות הודו לנו על התרומה.

בנוסף קיימתי פעילות ציבורית רבה ומגוונת נוספת לקראת החג למען תושבי העיר שכללה התארגנות של סדרי פסח ברחבי חדרה בשיתוף חב"ד, ומדיניות ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, לתת מענה הולם, כך שלא תהיה משפחה אחת בעיר חדרה שאין לה היכן לחגוג את ליל הסדר ואכן בשיתוף פעולה עם מנהל בתי חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, ומנכ"ל המוסדות יוסי וקסלשטיין דאגנו לסדרים בכל שכונה בחדרה לכלל המגזרים ולכלל העדות והחוגגים.

בימי חול המועד הרמתי יחד ובעזרת שותפיי באגף אתו"ס את "פסטיבל האביב" שהתקיים באקו פארק חדרה והתמקד בעולם המוזיקה עם שלל פעילויות, מתחמים וסדנאות חווייתיות המותאמות למגוון רחב של גילאים. ביניהם: מתחם וודסטוק, מתחם מסיבת אוזניות, מתחם אורבני, סדנאות ברייקדאנס, עמדות צילום, מתקנים מתנפחים ומתחם ג'מבורי, דוכני אומנים וקפה בפארק, ומתחם הבמה המרכזית עם הופעות לכל המשפחה, בהשתתפות הקהל הרחב שגדש בהמוניו את הפארק.

בין לבין הספקתי לדלג בין מספר גדול של בתי כנסת ברחבי העיר בהם העברתי דרשות ושיעורי תורה לציבור המתפללים כשבין היתר הדגשתי את החשיבות להמשיך לחיות בשלום בינינו לבין עצמנו בימים קשים בהם חילוקי הדיעות בחברה הישראלית גדולים מאוד ובכל דרשה ודרשה הדגשתי : "למרות הכל אנחנו אחים".

גם לבני הישיבות דאגתי בשת"פ עם "תרבות וקהילה" לישיבות בין הזמנים מגוונות לאירועי מוזיקה ושמחה של תורה כשאחד השיאים היה אירוע ענק "לכבוד התורה ולומדיה "עם הזמרים דניאל רייס ואיציק וינגרטן עם תזמורת מורחבת, האירוע התקיים בשיתוף פעולה של המחלקות התורניות והמועצה הדתית והממונה ר' משה פיגישטיין ובהשתתפות רב העיר הגאון רבי ישראל ביטון מ"מ ראש העיר מלכיאל אלבז והאיש שעמד מאחרי כל המיזם ובכלל אחרי כל הדברים שנעשים למען בחורי הישיבה הרב אלי אפל.

וזה הזמן להזכיר את הבחורים שמתמסרים לעניים בנימין גוגובצקי נתי ויזל אוריאל קרחלי יוסך חיים אפל ועוד.  ובנוסף, השבוע יצאו גם הבחורים למגוון טיולים מאתגרים בסבסוד המחלקות.

בליל המימונה דילגתי בין בתי התושבים והייתי נוכח בחגיגת המימונה המרכזית בנוכחות רוה"מ בנימין נתניהו שהתארח בעיר והיה לי הכבוד לשאת דברים בפני רוה"מ ורעייתו והדגשתי כי משמעות ה"מימונה" – אמונה. ועל כן זה הוא הזמן להביע את חוזק האמונה בבורא העולם ובעמו שבחר עם ישראל.

לסיום אני חייב לציין ש: "ברוך השם אנו יוצאים מחודש ניסן מחוזקים, שמחים ומרוצים בהודיה לבורא עולם ולשליחם הנפלאים בראש ובראשונה ראש העיר מר ניר בן חיים חברי הנהלת העיר כל אחד לפי כבוד ושיתוף פעולה זאת מילת המפתח שלי ואני שמח שזה מה שקורה בעיר יחד עם רב העיר הגאון רבי ישראל מאיר ביטון כאמור חברי למועצת העיר המועצה הדתית ועובדי העיריה היקרים המסורים והאהובים. ייתן השם שגם בקיץ נמשיך לעשות ולפעול יחד שבטי ישראל".

שתפו:

עוד כתבות

"א – ח – ד !"

הרבי בעל 'בני יששכר', רבי צבי אלימלך מדינוב, היה נוהג לצאת בליל פסח קודם עריכת הסדר לראות כיצד עורכים אותו המוני העם, מכל בתי ישראל

אִיתוּת מִשָּׁמַיִם

באחד מערבי השבוע, ביציאתי מעריכת חופה באולם אלכסנדר הוותיק שבעמק חפר, הבחנתי באדם בגיל העמידה מחפש דבר מה. עוד לפני שפניתי אליו הוא מסמן לי

שַׁרְשֶׁרֶת הַדּוֹרוֹת

ביום שישי התקיימה בבית ספרנו  'מסיבת סידור', עם סיום לימוד הקריאה תלמידי שכבת כיתה א' מקבלים את סידור התפילה בטקס חגיגי במעמד ההורים ונכבדים. הטקס

תרומה לפדיון כפרות