תרומה חדר ג'מבורי

תרומה מרגשת של חדר ג'ימבורי לילדים על רצף האוטיזם

בגני התקשורת במתחם בית הספר היסודי "מדעים ויהדות" נחנך חדר ג'ימבורי מיוחד. החדר נתרם על ידי משפחת כחלון בהשתדלות יו"ר מועצת העיר ומנכ"ל רשת החינוך "מדעים ויהדות", הרב בן ציון נורדמן. הג'ימבורי לזכרה של אם המשפחה, אשת החינוך, ניצה כחלון ז"ל.

שני גני תקשורת, לילדים על הרצף האוטיסטי בחדרה, זכו לתרומה מרגשת של חדר ג'ימבורי מיוחד במינו ובו שלל מתקנים אטרקטיביים המותאמים לצרכיהם. הגנים העירוניים, גן סיגלון וגן לחן, ממוקמים במתחם בית הספר היסודי "מדעים ויהדות" בחדרה. את התרומה עבורם השיג יו"ר מועצת העיר ומנכ"ל רשת החינוך "מדעים ויהדות" הרב בן ציון נורדמן, מהתורמים הנדיבים בני משפחת כחלון מחדרה לזכר ניצה כחלון ז"ל.   

ביום חמישי התקיים הטקס המרגש של קביעת המזוזה וחנוכת חדר הג'ימבורי. השתתפו באירוע: המשפחה התורמת משפחת כחלון, מ"מ ראש העיר, ניר בן חיים, יו"ר מועצת העיר, הרב בן ציון נורדמן, מנהל אגף החינוך, שלומי דהן, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד, מילה פיש, הגננות וההורים.

ההורים הודו במילים נרגשות על התרומה המרשימה לילדיהם, וציינו כי הם בטוחים שהחדר יתרום לילדים רבות, יסייע לקדם אותם, וכמובן ישמח את ליבם.

הגימבורי הותקן בחדר טיפול בגן שמשמש את המרפאה בעיסוק והפיזיותרפיסטית, כך שגם בטיפולים ישתמשו בציוד החדש. גני התקשורת פעילים עד השעה 16.45, ולכן בשעות אחר הצהריים יוכלו הילדים להשתמש בג'ימבורי כפעילות מהנה. הילדים קבלו את הג'ימבורי בשמחה גדולה והם כבר נהנים מכל רגע.

חדר הג'ימבורי מכיל מתקנים המשמשים למכלול הפונקציות שאפשר לעשות עם הגוף. יש בו מתקני טיפוס, גלישה, מנהרה, גליל, חבית, מזרונים, סקוטרים ונדנדות לשיווי משקל. המתקנים נבחרו עם הפיזיותרפיסטית של הגן. כל הפונקציות נחוצות לשיפור יכולות מוטוריות ושיווי משקל. הקירות מחופים במזרונים רכים, צבעוניים, בצבעים שקטים שנבחרו בקפידה על ידי צוות הגן על מנת שלא תהיה הצפה לילדים. 

לזכרה של ניצה כחלון ז"ל

בשלט שהוצב בחדר הגימבורי נכתב: "חדר הג'ימבורי נתרם לזכרה של ניצה כחלון ( סרוסי) ז"ל. ניצה נולדה בטריפולי שבלוב, עלתה לארץ בשנת 1948, גדלה והתחנכה בשכונת גבעת אולגה. לאחר שסיימה סמינר למורות בחרה יחד עם בעלה, יששכר כחלון ז"ל, ליישב את הנגב. הם קבעו ביתם במרכז תושיה. במשך כ-3 עשורים ניצה כחלון ז"ל שימשה כמחנכת ומורה לחינוך מיוחד. היא אהבה את תלמידיה, והשקיעה בהם את מיטב זמנה ומרצה.בטוחים אנו שקולות שמחת וצהלת הילדים המיוחדים שיהיו בחדר זה, יגרמו לה בשמיים לסיפוק ושמחה גדולה".

מ"מ ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, בירך בשם עיריית חדרה, כשהוא משבח את היוזמה הלא שגרתית של המשפחה להנציח את זכר אם המשפחה במחווה ייחודית ומרשימה זו.

הרב בן ציון נורדמן אומר: "זו זכות גדולה עבורי להיות שותף להקמת חדר הגי'מבורי שישמש את הילדים היקרים לנו בגני התקשורת. אני מודה למשפחת כחלון על התרומה הנדיבה, ואני בטוח שהתרומה תסייע רבות לילדים, הן בהרגשה טובה ובחוויות של שמחה, והן בהתקדמות שכל כך נחוצה להם. אני נרגש לקחת חלק בדבר כל כך חשוב".

שתפו:

עוד כתבות

"א – ח – ד !"

הרבי בעל 'בני יששכר', רבי צבי אלימלך מדינוב, היה נוהג לצאת בליל פסח קודם עריכת הסדר לראות כיצד עורכים אותו המוני העם, מכל בתי ישראל

אִיתוּת מִשָּׁמַיִם

באחד מערבי השבוע, ביציאתי מעריכת חופה באולם אלכסנדר הוותיק שבעמק חפר, הבחנתי באדם בגיל העמידה מחפש דבר מה. עוד לפני שפניתי אליו הוא מסמן לי

שַׁרְשֶׁרֶת הַדּוֹרוֹת

ביום שישי התקיימה בבית ספרנו  'מסיבת סידור', עם סיום לימוד הקריאה תלמידי שכבת כיתה א' מקבלים את סידור התפילה בטקס חגיגי במעמד ההורים ונכבדים. הטקס

תרומה לפדיון כפרות