תמונות מספרות 3

השבוע, שוב, נשתף בתמונה של ידידי הצלם מאיר אזרחי, ממתפללי בית הכנסת הגדול. 

והפעם, לסיומה של שנה מורכבת שעוד ידובר עליה רבות בספרי ההיסטוריה, קשה ומאתגרת, מלאת שינויים ודרמות, ומה לא.

למרות זאת, ואולי בעקבות זאת… בחרתי לחזור לתמונות , בנימה אופטימית, בתמונה שהיא סמל לשינוי, פריחה וכמעט לידה מחודשת בכל תקופה, אחד מבעלי החיים שעוברים את השינוי הגדול והמשמעותי ביותר, בשלבים שונים, מתולעת קטנה לגולם, ומגולם ליצור יפהפה ומרשים, בעל כנפיים צבעוניות מרהיבות ותעופה עליזה מלאת חיים.

ובכן, הפרפר,

את התמונה המרהיבה אתם רואים ברקע, וכעת לסיפור שנרקום מאחורי התמונה.

המקום: כפר קטן בפאתי אזור הררי קסום, סבא זקן וחביב יושב בנחת ומחזיק בידיו משהו, בהתבוננות מיוחדת. נכדו הקטן שיושב לצידו מנסה אף הוא להתבונן במה שמחזיק הסבא בידו הגרומה, אך אינו מצליח להבין מה זה העצם הבלתי מזוהה המונח בידו של סבא. "סבא", הוא שואל בקולו הילדותי: "מה זה"?

"גולם"… משיב לו הסבא במאור פנים וחיוך על שפתיו…

מה זה עושה, סבא? למה אתה מסתכל בו? והסבא מסביר בסבלנות: בתוך גולם זה טמון פרפר, בקרוב תראה איך יבקע הגולם וייצא פרפר קטן חדש לאוויר העולם!

באמת? שואל הנכד, פתאום הוא ייצא? כן! עונה הסבא, אבל בתנאי אחד, עליך להבטיח לי שאתה לא מפריע לגולם להתפתח, וגם לא מנסה "לעזור" לו… כאשר הגולם יבקע והפרפר יתחיל לצאת ממנו, הוא יכה בכנפיו ויתנער מהקליפה, עליך להניח לו לעשות הכל בכוחות עצמו!

הסבא ממשיך ומזהיר את הילד: גם אם יעבור זמן, ותראה כיצד לפתע מתחילה תנועה, הגולם ינוע וירעד ואז יבקע בקצהו, פרפר עדין ויפה ינסה להיחלץ מתוך קליפת הגולם הדוממת, תנועותיו חלשות ורפות, לא נראה כי הן תעשנה את המלאכה… עליך להיזהר, נכדי היקר! אם תנסה לרחם על הפרפר המסכן, ותנסה 'לעזור' לו להיחלץ מדפנות הגולם, אתה עלול בזאת לסיים את חייו!

הכנפיים החלשות בהן הוא מכה את דפנות הגולם, מתחזקות באמצעות המכות העדינות האלו, בלעדיהן הוא לא ישרוד. דווקא האימונים המפרכים הללו בהם הוא מתאמן לקראת יציאתו לאוויר העולם, הם אלו שנותנים לו את האפשרות לשרוד!

ולעניינינו, תמונת הפרפר מעוררת השראה של התחדשות, של פריחה ורעננות. אך לא נשכח גם את מקומו של התהליך… ההתהוות שלו, תהליך הצמיחה שלו מחדש דורש לא מעט סבלנות, ומתוך הכרה כי דווקא הקשיים והניסיונות החוזרים ונשנים לשרוד את קשיי ההווה, הם אלו שמחשלים ומביאים אותנו אל ההצלחה והצמיחה המבורכת.

ובזאת אברך מקרב לב את קוראי הטור הנאמנים ואת כל עם ישראל בברכת שנה טובה ומבורכת. תכלה שנה וקללותיה. תחל שנה וברכותיה.

תושבי העיר חדרה מוזמנים גברים, נשים וטף, לתקיעת שופר ב"בית הכנסת הגדול" בימי ראש השנה בשעה 10:00 בבוקר. וכן למעמד "תשליך" ביום חמישי יום ראשון של ראש השנה בשעה: 18:00 על גדות האגם הנוסטלגי ב"רחבת יד לבנים".

  • הַדְלָקַת נֵרוֹת: חג ראשון וחג שני
  • כְּנִיסַת הַחַג – 17:53 – יְצִיאַת הַחַג – 18:46
  • שָׁנָה טוֹבָה וְחַג שָׂמֵחַ 🍎🍒🍯🍷
  • בשַׁבָּת פָּרָשַׁת הַאֲזִינוּ
  • הַדְלָקַת נֵרוֹת: 17:51 – צֵאת הַשַּׁבָּת 18:56
  • כְתִיבָה וַחֲתִימָה טוֹבָה ✡️
  • שַׁבָּת מְבֹרֶכֶת ושְׁקֵטָה לְכָל עַם יִשְׂרָאֵל ✡️
  • יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל 🇮🇱

שתפו:

עוד כתבות

נִזְכֹּר

השנה התפללתי ביום הכיפורים ב"בית הכנסת הגדול" בחדרה.  ברגעי השיא ב"כל נדרי" ובסיומה של תפילת "נעילה" עם תקיעת השופר המרגשת המבשרת את סיום היום הקדוש,

קֹדֶשׁ הקודשים

השעה 19:30 – יום שלישי שעבר, ליל ערב ראש השנה – מתקפת טילים איראנית! בני הזוג אופיר ועדן היקרים והוריהם קיבלו החלטה לבטל את החתונה

תרומה לפדיון כפרות