למי נצביע?

סמוך לבית ספרנו  בחדרה, ברחוב מדעים ויהדות 2 פינת משמר הגבול  שוכן היכל ענק ושמו "אנרבוקס", ההיכל מיועד לאירועים גדולים ולמשחקי ספורט שונים.

כמחזיק תיק אירועים, תרבות וספורט אני נוטל חלק בפעילות, וכיום המקום מנוהל למופת ע"י מנהל האגף האהוב רפאל אלחנדרו ביאר היקר.

לא באתי לספר על משחק גדול שהתקיים בתקופה זו, משום שאין בכך חידוש מעניין, היכל כמוהו יש בעוד הרבה מקומות בארץ… אלא שלאחרונה יצא לי להתרגש ואף להזיל דמעה בהיכל  ומחוצה לו, אשתף אתכם .

*

בחמישי שעבר התקיים אירוע גדול בו נטלו חלק מעל שלושת אלפי ילדים מחדרה, חיפה  והאזור, האירוע התקיים לרגל סיום שנת השמיטה, ביוזמת והפקת  הגב' ירדנה אלון מחמדי"ת משרד החינוך מחוז חיפה.

קשה לתאר את ההתרגשות לשמוע אלפי ילדים שזועקים יחד "השם הוא האלוקים", וקריאת "שמע ישראל". אך שיאו של האירוע מבחינתי נסוב סביב ספר התורה שהיה נושא האירוע והוא עמד במרכז. ספר התורה נתרם ע"י סבי היקר לעילוי נשמת אשתו – סבתי שרה ע"ה, ולעילוי נשמת אביה הרב בן ציון הי"ד שעל שמו אני נקרא, הוא שימש כרב חזן ושוחט בעיר בנדין שבפולין, והוא נרצח עם שאר בני משפחתו בשואה. היחידה ששרדה הייתה הסבתא שלי.

מאז כתיבת הספר, סבא  נפטר, אבל ברור לי שיש לו הרבה נחת רוח בשמים, כי הנה התורה ממשיכה אתנו בשרשרת הדורות, וכל כך הרבה בני נוער יהודיים זכו להתחזק ולהתחבר דרכו אל השורשים המפוארים שלנו.

*

שבוע קודם לכן, בחול המועד סוכות התקיים עוד  אירוע ענק בהיכל האנרבוקס, "פסטיבל הרובוטיקה 2022"  של  FIRST והטכניון, בתחרות מקסימה עם הרבה השראה של ערכים, מדע וטכנולוגיה.

עשרות רובוטים חדשניים בגודל תעשייתי שתוכננו ונבנו על-ידי תלמידי תיכון שהתחרו זה עם זה במטרה להניע קדימה את התפתחות התחבורה ולשפר את איכות החיים.

במהלך האירוע, לפני שעליתי לברך, פנה אלי יהודי וסיפר לי בהתרגשות על מה שהתרחש כשעה לפני פתיחת התחרות.

ובכן, בני נוער יקרים מהעיר מודיעין שהגיעו גם הם להשתתף בתחרות, התארגנו וערכו מנין לתפילת שחרית, הלל ,קריאת התורה ומוסף ברוב עם הדרת מלך, כאשר עוד ועוד מצטרפים אליהם. הוא סיפר לי כי ספר התורה שהביאו איתם לקריאת התורה – שרד את השואה! וביקש ממני לברר את סיפורו של הספר.

לאחר שסיימתי, ניגשתי לאתר את התלמידים הללו, ופגשתי את התלמיד יהונתן בטאט ממודיעין שסיפר לי בהתרגשות כי אכן ספר התורה היה שייך לניצול שואה בשם אייל לר שעבר את מאורעות השואה יחד עם הספר! ובשלב מסוים הוא נפל בידי גויים, והיה צריך לפדות אותו מהם, וכעת הוא תרם אותו לישיבה, ומשם הם הביאו אותו איתם לתפילת חול המועד בחדרה.

*

כל כך התפעלתי מצירוף המקרים שהזדמן לי בתקופה זו, עם תחילת קריאת התורה מחדש בשבועות אלו, איזה קשר עמוק ושורשי מביע עם ישראל לשבטיו באמצעות ספר התורה שניתן לנו בהר סיני, ומאז הוא ירושה בידינו, ולאורך כל ההיסטוריה הוא נשמר בדיוק מפליא ומדוקדק!

*

השבוע יוצאים אזרחי ישראל אל הקלפי להצביע בבחירות. בעיני, מי שלא מתחייב להעביר את מורשת התורה וערכי היהדות אל הדורות הבאים, אין בכלל כיוון שניתן לו את הקול שלנו. נקודה.

אמנם ישנה ביקורת גם על הפוליטיקאים החרדים והדתיים , אבל כשמצד שני עומדת השאלה שמנסרת בחלל האוויר, מה ניתן לעשות כדי  שבעוד עשר ועשרים שנה לא יקום כאן דור שמתבייש חלילה ביהדותו… אז אין ספק למי אנחנו צריכים לתת את הקול שלנו!

כאיש אחד בלב אחד, יחד שבטי ישראל!

שבת שלום ובחירות מועילות

הרב בן ציון (בנצי ) נורדמן 

שתפו:

עוד כתבות

אִיתוּת מִשָּׁמַיִם

באחד מערבי השבוע, ביציאתי מעריכת חופה באולם אלכסנדר הוותיק שבעמק חפר, הבחנתי באדם בגיל העמידה מחפש דבר מה. עוד לפני שפניתי אליו הוא מסמן לי

שַׁרְשֶׁרֶת הַדּוֹרוֹת

ביום שישי התקיימה בבית ספרנו  'מסיבת סידור', עם סיום לימוד הקריאה תלמידי שכבת כיתה א' מקבלים את סידור התפילה בטקס חגיגי במעמד ההורים ונכבדים. הטקס

סָבְרֵי מָרָנָן – לְחַיִּים…

עמוק בתוך חודש אדר שמרבים בו בשמחה, ערב ימי הפורים, רציתי לשתף בסיטואציה אקטואלית שנתקלתי בה במסגרת הפרויקט הנפלא – "ניצוצות – שיעור אחר", שייסד

תרומה לפדיון כפרות